4 września 2013

Czerwone begonie - Begonia bulwiasta - Begonia tuberhybrida

Begonię zasadziłam w maju od razu do gruntu przy samym domu, w dość mocno zacienionym miejscu.

Same liście są już ozdobne: ostre w kształcie, ciekawie wybarwione i pokryte meszkiem. 

Begonię rozmnaża się z bulw, nasion lub z sadzonek. 
Pobierania sadzonek się nie podejmuję. :)  Obecnie jestem na etapie czekania, aż zawiąże nasiona, ale kwiaty utrzymują się  bardzo długo i jeszcze nic mi nie przysycha. A przecież już wrzesień!

Jestem nią zachwycona. Mam jeszcze białą, a w przyszłym roku zainwestuję w jeszcze inne kolory. Begonia bardzo mi się podoba, najpierw kwiatki ma w kształcie zamkniętych "portfelików", potem przypominają róże, żeby na koniec otworzyć się i ukazać pełną rozpiętość.
 Na ostatnim zdjęciu pogryziona przez...? Chyba ślimaki. :)

7 komentarzy:

  1. Dzień dobry,
    dziękuję za wizytę u mnie. Zapisałam się do Twoich obserwatorów i będe podczytywać.
    A begonie polecam, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię begonie, pojawiło się wiele nowych odmian o cudownych kwiatach ale często widziałam je na cmentarzach - o grubych czerwonych kwiatach jak i te o drobnych różowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię begonie. Niestety nie bardzo chcą u mnie rosnąć. Nie mam dla nich odpowiedniego miejsca. Za dużo słońca mam w ogrodzie. Ta czerwona jest śliczna. Oprócz pięknych kwiatów ma też bardzo ozdobne liście. Pozdrawiam Cię Aniu cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię begonie, ale sadzę je w doniczki... pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sadząc w doniczki też wykopujesz czy tylko gdzieś je chowasz w chłodne miejsce? Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Z okazji świąt Tobie, Twoim bliskim i wszystkim czytelnikom składam najlepsze życzenia. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń