27 kwietnia 2015

Najpiękniejsza magnolia jaką w życiu widziałam

Kiedy przeprowadzałam się do Wolsztyna była wczesna wiosna. Spacerowałam wtedy ulicą Lipową i kiedy znalazłam się na placu Kościuszki, oniemiałam z wrażenia.

Magnolia


To była magnolia, obsypana kwiatami dosłownie wszędzie. Biało - różowa, elegancka i prześliczna.
Wtedy nie miałam aparatu, nie mogłam zrobić zdjęcia, ale widok zapadł mi w pamięć już na zawsze.


Magnolia - plac Kościuszki Wolsztyn


Czas upływa, znów przyszła wiosna i tym razem udało mi się uwiecznić ten przecudny widok. Zapraszam do obejrzenia na żywo, bo zdjęcia zrobione telefonem, nic a nic nie oddają jej magnetyzującego uroku.

Magnolia - kwiaty

A więc to cudo można znaleźć na placu Kościuszki w Wolsztynie, tuż obok pomnika Matki Boskiej Królowej Polski. Krótko o historii tego miejsca można przeczytać tutaj:
http://wolsztyn.blogspot.com/2011/05/plac-kosciuszki.html

Magnolia

Magnolia, po prawej postument pomnika

Kwiaty magnolii

Magnolia w kwietniu

Uwielbiam wiosnę!

Dla wszystkich odwiedzających pozdrowienia. :)

16 komentarzy:

  1. Rzeczywiście brak słów żeby opisać jej piękno! To zapewne wiekowe drzewo.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym się dowiedzieć jak długo rosła żeby osiągnąć taki rozmiar. ;) Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Burza kwiatów. Lubię magnolie, chyba dlatego, że zakwitają wczesną wiosna i dają nadzieję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A poza tym różowe kwiaty są naprawdę urocze. Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Mieszkasz w takim miejscu, że magnolie mogą tak cudownie kwitnąć. Ja na wschodzie mam więcej kłopotów z każdym kwiatem. Moja magnolia dopiero uchyla pąki, a już ma liście. Zdjęcia cudne mimo, że z komórki:) Na pewno cudownie pachną kwiaty.
    Ja w Anglii, w parku, widziałam drzewa magnolii wielkości starych lip.Park ma 200 lat, więc podejrzewam, że i te drzewa też są bardzo stare Obsypane były kwiatami wielkości mojej głowy:) Ale tam na południu, gdzie jeżdżę, jest ciepło. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, ta moc kwiatów najlepiej wygląda jak nie ma jeszcze liści. Wielka szkoda, że u Ciebie tak szybko się zieleni. Pochodzę ze wschodniej części Polski z woj. świętokrzyskiego, tam jakoś bardzo rzadko widuję magnolie. A w Wielkopolsce na każdym kroku, tylko, że częściej takie niewielkie. A wizyty w angielskim parku zazdroszczę, musiało być pięknie. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Witaj Aniu,

    Przepiękne kwiecie :)

    U nas w Lubuskim, a tym samym w moim rodzinnym mieście co krok spotkać można te iście królewskie kwiaty, klimat do Wielkopolski mamy podobny więc i u nas magnoliom dobrze :)

    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Lubuskie też darzę sentymentem, bo mam bliskich w okolicach Międzyrzecza. Serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  5. jaka cudna roślina! co za przepych kwietny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham magnolie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam w Wolsztynie u mojej Córki widziałam tę piękna magnolię. Totalnie mnie zauroczyła, do tej pory pamiętam jak pięknie wyglądała cała obsypana pięknym kwiatem . A tu niespodzianka ,znów mogę podziwiać
    jak kwitnie -jest śliczna i taka ogromna.
    Nawet zastanawiałam się czy nie wsadzić magnolii w swoim ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Aniu,
    pokazałaś rzeczywiście cudowną magnolię. Jej kwiaty mają subtelny kolor, a tak duże drzewo obsypane kwiatami robi wielkie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń